01-03-11

På måndagen började jag att överraska folket, kompisarna.

Den första på listan var Karolina. Jag hade beställt en klipptid (eller mamma rättare sagt) men istället klampa jag in där på salongen. Det blev en väldigt chockad karro som bara stod och stirrade på mig, kramade, stirrade igen, kramade mig om vartannat. Väldigt rolig syn. Hon var väldigt lycklig över att ha mig hemma. Hon förstod inte varför jag var där, trodde nog det hade hänt något och sen väntade hon på att mamma skulle komma efter, men icke!

Den andra blev Frida. Där blev det ett gammalt hederligt hembesök, där jag utanför huset hörde någon skrika JENNIE!!! och hon blev så till sig så det tog faktiskt en liten stund innan vi kramades om. Hon pratade mest på om hur hon inte såg att det var jag först och sen hur hon blev till sig när hon insåg att det var jag (och det hörde jag också). Glad blev jag som tydligen hade gjort hennes dag! så snabbt gjorde hon iordning sig så drog vi ner och tog en fika.

Den tredje blev Amanda. En liten snabbesök på kvällen. Hennes mamma sabbade det lite med att i ytterdörren säga: nämen Hej Jennie, är du hemma nu! Men amanda hade nog inte hört så mycket men förstod väl ändå vem det var och sken upp och var ganska glad! Hennes inledande fras när hon klampade ner för trappen var:  V e m   ä r   d e t   j a g   h ö r!???! Så då tillbringades kvällen med häng i amandas säng.

På tisdagen åkte jag ut till Ankarsrum för att där överraska Elinor, som inte ens hade en aning om att jag sagt att jag skulle komma hem på lördagen. Hennes mamma visste om att jag kommit hem för jag hade berättat det, så vi bestämde att vi skulle hämta Elinor från skolan med bilen. Jag satt där bak, och när hon såg mitt ansikte bakom den tonade rutan blev hennes ögon enorma, hon lutade sig bakåt och skrek Jennie!! och sprang runt till andra sidan (min bildörr gick inte att öppna) och hoppade in och kramade om mig.

Efteråt jag jag skrattat mycket åt allas miner och roliga reaktioner. Tipsar er andra om att göra samma sak! för det är väldans kul. Och det visar ju att även om det är en vecka tidigare så kan det göra folk glada!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0