London Med Hanna

Dagarna går och går här, och för att fortare kunna berätta om mina dagar, ska jag försöka hinna ifatt alla dagar innan.


Lördagsmorgonen den 11 for jag och hanna med 08.00 bussen till huvudstaden London.
10.00 var vi framme och vi började med att gå till Winder wonderland, en marknad i hyde park.

Efter två timmars strosande och några lappar fattigare tog vi tunnelbanan till shopping gatorna. Mitt mål var att handla julklappar.

Vi blev trötta ganska fort och bestämde oss för att leta efter ett café. Vi tänkte väl att det kunde finnas något på smågatorna, så vi gick in på lite mindre gator, som visade sig vara de mysigaste. Men det fanns inga caféer alls, utan vi fick nöjja oss med starbucks.

Och sen, efter all julklappsletande, vaknade london till liv. Och det var lite därför jag åkte  dit.

Sist men inte minst, efter lite käk på en restaurang då jag råkade ge servitören 2 kr i dricks, var dent äntligen dags för we will rock you.
Som var sjukt bra! vi satt längst fram, både för och nackdelar.


När den var slut gick vi direkt till bussen som skulle ta oss hem till cirencester, south cernet, hannas hus, igen. När vi skulle åka, märkte vi att bussen inte startade. Efter lite info fick vi reda på att vi behövde startkablar. Efter lite till info, fick vi reda på att det inte fanns några startkablar på busstationen, att det inte fanns några extrabussar och att de fick åka med startkablar från heathrow istället. Engelskmen är ganska inkompetenta ibland.
Vi kom hem två timmar senare än vad beräknat, vilket blev vid 4. Så vid halv 5 satt vi vid hannas köksbord och åt (vi hade inte ätit sen klockan 6) och därefter slocknade vi rätt gött och sov till 1.


Dagens höjdpunkter och minnesvärda händelser:
Julmarknaden
Smågatorna i London
Second hand affärerna på smågatorna i London
Julklapps nallen från hamleys
Jullysena
De konstiga stunderna med servitrisen och de 2 kronorna i dricks
2 timmars väntan på startkablar trots hanna sa att det aldrig krånglar med bussar i england
10 minuters väntan på taxi som kändes som en evighet i kylan och svälten
att äntligen få sova.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0