Aupär x 2

Nu är jag här hos Tracey, Michaelas ex Martin och deras dotter Una.
Just nu sitter jag och har ett öga på Una medans Tracey ringer lite jobbsamtal och sitter på kontoret. Anledningen till att jag är här, är för att Tracey tyckte synd om mig som skulle vara helt ensam hela veckan. Hon tänkte att det vore skönt för mig att komma bort och se mig omkring lite. Den andra anledningen var att Tracey behöver en aupär eller något liknande, så hon ville ta vara på att jag inte hade något att göra så att jag kunde hjälpa henne dessa dagar. Med att hjälpa henne, menar hon att jag mest ska vara hennes andra hand. Exempelvis hålla ett öga på barnet när hon är på kontoret eller bara assistera henne. Inget jobbigt alls. Hon visar och berättar allt hon gör med Una så att jag vet. Det är nog mest för att hon vill att jag ska gå till alla mina vänner och berätta om denna fantastiska familj. De är rätt snälla och generösa, nästan så jag skulle kunna tänka mig att stanna och jobba här! Men som det ser ut nu vill hon att jag ska hjälpa till, så hon hoppas på att jag kan kunna komma hit under helger och vara med henne och Martin när de går ut och gör saker. Då ska jag bara hjälpa till lite med Una och underlätta saker. Ingen konst? Vi får väl se vad som händer. Jag är öppen för förslag! jag skulle nog varit här under dagarna om jag inte hade Josh att ta hand om på morgonarna.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter bra, kom hem och fira 20 år och åk tillbaka och ta hand om Una kanske!!!!

2011-02-10 @ 18:25:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0