Idag så

Min bästa födelsedag, som jag minns och tänker på än idag, var på brevik. Det kan ha varit i feman, för Jessica bodde i Linköping och Johnny hade flyttat hemifrån om jag tror rätt. Då i alla fall, hade jag haft en trevlig skoldag med gratulationer från alla håll, eftersom min bild syntes i tidningen. När dagen var slut och jag var på väg till cykeln, pratandes med Stina om den fortsatta dagen, såg jag alla syskonen vänta på mig på parkeringen. Jag blev såå glaad. Eftersom jag inte hade förväntat mig Jessica hemma och inte heller att alla tre skulle besöka mig. Jag sket i cykeln och vi åkte ner till stan och gick en runda. Jag fick välja lite saker som syrran köpte till mig. Den överaskningen var nog den bästa. Typ som när Jonas, mamma och pappa målade och möblerade om mitt rum under en helg jag var i Linköping. Jag förstod att det var något konstigt när min dörr var stängd när jag kom hem. När jag kom in var väggarna ommålade, det fanns en loftsäng, hyllor och allt möjligt. Helt nytt.

Det bästa med födelsedagar är trots allt inte presenter, utan det är att vara uppvaktad en dag om året. Det är ingen vanlig dag, utan en dag som bara är min, en liten skillnad mot alla dagar. Nu är det ju 18 också som firas extra mycket och det är ju inte helt fel. Det var en ålder jag längtade till sjukt mycket, men nu när jag väl är här börjar jag fundera och det finns ju inte sådär mycket positiva saker. Men här är jag nu i alla fall och det känns faktiskt bra just idag! Nu har jag börjat förstå att jag är just ett år äldre, dvs 18, men det blir nog mer klart på lördag.

Dagen började som en helt vanlig dag, men det första jag tänkte var: det är ju min födelsedag ja! men inte kände jag någon skillnad för det. När jag kom upp fick jag en grattiskram av pappa och två hundra riksdaler bare sådär. I skolan kom nog det riktiga firandet med ett dö snyggt skåp. Sånt är bara för roligt och det gör ju dagen att det är det första man ser! TACK, och alla grattiskramar och sms.
Efter skolan for jag till stan för att köpa tårtbakelser till mormor och mig eftersom jag skulle käka där. Där fick jag 500 riksdaler att köpa något smycke för, eftersom jag vill ha något minne. Nu sitter jag och summerar dagen och ska snart sätta igång med plugget. Senare kommer pappa hem och då ska vi käka tårtbakelse nr 2 och shoppa till stora kalaset som börjar på lördag. Det är då min födelsedag är kan man säga, och nu längtar jag lite lagom sådär.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0