det är vår det!

Igår såg jag den första vårfågeln för i år. När jag såg den bara slog det mig att jag inte sett någon innan, bara hört dem.
Nu sitter jag i vardagsrummet med altandörren öppen för att få in vårvindarna. Då hör jag också fågelkvitter och lekande barn ifrån lekparjen, det är vår det! när jag gick ner i källaren sköljdes jag av den svalkande svalan och doften som kommer när det är varmt ute, det är vår det! så många tecken!
Rredan imorse märkte jag att det, 6 grader varmt var en liten skillnad, men det var så hemskt mulet, nära inpå regn så jag vågade inte ta vårjackan. När jag gick ut från skolan för att åka hem trängde solstrålar och varma vindar fram, det är vår! då ångrade jag mig att jag inte tog vårjackan, men tänkte att jag istället kunde ta en fotopromend. När jag kom hem hörde jag med lite folk men det passade inte med någon. Istället bestämde jag mig för att gå ut med vårjackan och fota på gården. Nu när jag har haft tid med jaget är det dags att ta tid till sysslorna.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0