ARL, det får en alltid att fundera

Idag hamnade vi på ämnet stress. Han sa att det kunde sätta sig som huvudvärk, illamående och magont. Jag tror det är det min mage handlar om... jag har väl fått en stressmage och under den här lektionen satt jag och tänkte på allt som gjorde mig stressad och om jag kunde göra något åt det.
För det första är det handbollen. Man Måste vara med på matcherna pga av att vi är så några avbrytare och därav även gå på träningarna. Jag vet inte om det är en eller två bortamatcher på söndag, men något är det iaf, och sen är det även på fredag nästa vecka, vilket är dagen efter min födelsedag. Egentligen skulle jag vara hemma och förbereda kalaset på fredag som ska vara på lördagen och även roa mig lite som 18-åring, men matchen går före... Sen är det även match på lördagen, klockan 4 då allt folk kommer. Då kan jag inte, mamma vägrar och jag vill inte. Klart jag vill fira min dag?! Så jag hoppas verkligen att det finns människor som spelar då, för jag ska inte. Det är bestämt och jag hoppas tränarna kommer ihåg det. De sa att jag skulle vara med i alla fall men då visste det nog inte att alla kommer vid just 4.
Sen är det drilltävlingen. Eller var, för den skulle ha varit den 22 mars och jag har haft ångest sen vi började med den. Eftersom ingen var så sugen på att köra och vi för att vi alltid blir besvikna bestämde vi oss för att inte åka. En stor lättnad! Så då kunde jag har mitt kalas på lördagen den 21 och den fronten ordnade sig. Men vi kanske ska tävla i april istället och det är dagen innan vi ev ska åka till Barcelona. Det känns lite stressigt ändå. Om det inte blev Barcelona skulle vi ändå försköka åka någon annanstans under de dagarna, ska alltså ta ledigt ifrån skolan då.
Även att tävlingen är framskjuten, om vi nu ska tävla, så ger det ändå ångest. Det sköna är att det inte är i just mars då allting händer. I april är matcherna över men det kommer nog lite rus i skolan som gör att träningarna blir jobbiga att gå på.
I skolan är det småsaker i varje ämne som sitter där i bakhuvudet. I svenskan har vi börjat med nationella och skrivningen är den 1 april. Fram till dess ska vi ha gjort vårt PM och muntliga. Varje vecka har jag ångest för pianoläxan i skolan. Den här veckan ska jag även gå igenom pianots delar och göra uppgifter, men just nu har jag ingen aning om vart häftet har tagit vägen. Nästa vecka på fredag har vi naturkunskapsprov, dagen efter födelsedagen igen. Det är as svårt och det kommer nog ta hela veckan för att få det att sitta. Teorin slutar i slutet av mars och även mina bokade körlektioner, så förhoppningsvis räcker bara dem. Då gäller det att plugga in teorin och att arbeta i studiehäftet varje vecka. Allt tar lite tid och jag får planera så att jag hinner, därför har jag försökt gå dit när jag har tid över, som idag på hålan.
Ångesten kommer ju då man har tid över och inte får allt gjort. För det mesta kommer jag inte ihåg vad det är som gäller och vad som är viktigast att få gjort och för det andra att jag verkligen bara vill ta det lugnt ibland men om man har använt tiden till något annat än "plikter" så ångrar jag det jämt efteråt.
Just det, jag tror jag har en match den 15 mars också, vilket är dagen efter släkten kommer hit. Det är ju också kul, men det ska nog gå eftersom den var vid klockan 4. Då har syskonen som kommer hem kanske åkt hem och man har hunnit ladda upp sig lite.

Kommentarer
Postat av: Teresia

Det löser sig som Jonas brukar säga! Jag kan helt känna igen mig i det där, det är såå jobbigt att ha en massa saker efter sig hela tiden. Men försök att vara effektiv den tid du avsätter för plugg och andra nödvändigheter, och ge dig själv lediga stunder då du gör helt vad du vill! Egen tid är viktigt! Men lättare sagt än gjort kanske...

Kram

2009-03-02 @ 21:20:13
URL: http://terla.blogg.se/
Postat av: Frida

Jag förstår att du är stressad, du har jämt fullt upp fast du inte ens planerar in nåt! Men tänk iaf på barcelona/utlandsresan med musikskolan och det du kan som något positivt, o gör saker för din skull :D Förresten, varför har ni svenska nationella på våren nu? vi har det nästa höst ;s

2009-03-02 @ 22:04:15
URL: http://smultronfrida.blogg.se/
Postat av: jennie

Jo men när man är i såna här perioder blir det oftast att man kanske gör för lite av det man borde. Man vet inte vart man ska börja och därav tar det lite lugnt och försöker att inte stressa. Som sagt så får jag ångest därefter när jag inte gjorde något vettigt. Men nu har jag försökt ha lite plugg och lite hobbey. Just nu sitter jag vid datorn men snart ska jag börja plugga lite teori, idrott och piano. När jag gjort det får jag roa mig lite har jag sagt :) man får lägga upp det lite.

2009-03-03 @ 15:04:48
URL: http://jennieth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0