18-års kalaset

Ja igår var det, den 14 mars 2009.
Släkten ploppade in lite när som under dagen men vid fyra var det sagt och då var de här. Folk hängde lite varstans och småpratade och vi bjöd på mat, presentöppning, tårta och senare till meldifestivalen kom snacksen fram. Vid 10 hade de flesta åkt hem, de som inte skulle sova övernatt i huset. Tommy & Jessiva, Mamma & pappa, Jonas & Teresia, Joakim & jag var kvar och fortsatte shotta det sista! Och det är mot slutet det är roligt på kalas så de andra får skylla sig själva, men det var kul att träffa alla lite igen. Det gör man inte alltför ofta och det var lagom många som kom, de som man umgås mest med, vilket var skönt. Man vill ju inte att hela släkten ska komma bara för attman är 18, när man inte träffas annars. Hej, jag fyller 18, ge mig en present så bjussar vi på mat! Nae, känns bäst när man har folk som är närmast.
Vid 11 tog vi taxin ner till staden, centrum bah. Vi gick till palladium först för att ge det ett försök att komma in, och det gjorde vi minsann! första krogrundan var inte ens på 18 års gränsen, utan 20, så det får bli vanliga krogen någon helg framöver istället. Dock var vi de första som kom, så hela stället för oss själva! vi tog varsin tequila på övervåningen och sen gick vi till en fest Jonas kände till. Kände igen några i Jonas åldersklass, men de flesta var nya ansikten även fast vi var här i Västervik. Där hängde vi en liten stund och pratade med folk, den roligaste måste ha varit Apan. Senare drog vi till Palladium igen och fick med oss några från festen och vi ägde dansgolvet. Jag drack min första köpta alkohol drink, 90 spänn... hädanefter ska jag be folk bjuuuda.
Rolig kväll och det var trevligt att dra ut med syskonen lite, nu får partylivet börja! haha kanske inte men skönt att kunna hänga med ut bara. Dock följde inte Johnny med, men det får väl bli någon annan gång då.
Ska plåta mina presenter någon dag och lägga upp dem, yepp.

Kommentarer
Postat av: Frida

Jag har int ehört om presenter, en skärm bla alltså? TELL ME :)

2009-03-16 @ 23:34:44
URL: http://smultronfrida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0