18-års kalas nr2

Yeeey. Igår efter skolan for jag hemåt för att börja fixa inför kvällen. Det blev som vanligt, mycket att göra och lite tid, men jag tog ändå en powernap och det var nog tur det! Innan förberedde jag ballonger, städade mitt rum, plockade massor på övervåningen, dukade och fixade mig själv. Ann-Jélina och Christopher kom lite tidigare än alla andra, så de fick hjälpa mig förbereda maten. Vii tre stod i köket och skar allting till tacosen. Vid halv 7-7 började resten komma. När alla hade kommit, utom Denise som var lite sen, blev det presentöppning.  Jag fick lite gott och blandat kan man säga, sånt som är för 18 åringar kanske! men även 3 små söta fiskar varav en heter WALLEEE. Sötast.  Nu ska jag bara köpa ett litet fisk stim så blir akvariumet perfekt!
Vid halv 8 var det matdags. Därefter tog amanda tag i sin låt-quis-tävling och vi delade in oss i tre olika lag. Hon hade gjort en skiva med olika låtar och försten upp ur soffan fick säga vilken låt och artist det var. Mitt lag, Walle, kom sist. Men vi deppa inte för det! Må hända att vi hade roligast, fast jag kan erkänna att jag gav upp ganska fort. Den enda låten jag kunde snabbt var amanda med jimmy jansson. När det var över fick folket roa sig själva så gick jag över till efterrätten. Det är jobbigt att vara köksredan! Men Amanda ställde upp i köket och vispade grädde, HAHA, och vi fick lite asgarv i när en viss Amanda blev rädd. Det blev grädde, bananer, marränger, glass och fruktkocktail. Det var riktigt länge sen, annars brukar det bara vara kladdkaka eller tårtor. När det hade smält tog jag fram min egna lilla lek, vilket var ballongleken. Man ska alltså ha en ballong fastbunden på foten och sen ska alla försöka smälla varandras. Vi höjjde volymen  på musiken och satte igång med smällandet. Fegfisarna satt kvar i soffan men de måste ha fått sig en rolig syn. Sist kvar var jag, Karolina och Max, men efter lite fight blev det slutligen jag som segrade! Eftersom det var en farlig lek så fick jag ont i benet, så Amanda och Johanna skar morötter och gurkor till dippen. Så vi fettade lite till med lite chips och ostbågar till det och vår stammislek maffia sattes igång.
Det var en riktigt trevlig och mysig kväll med mycket prat och skratt! Det var länge sen vi träffades allihopa så det var lagom tid att ha kalas.
TACK alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0