Nej för jag fick KÖRKORT den 28!!!

Så jävla underbart skönt. Äntligen har det försvunnit från göra listan och jag slipper gå till de där jädrans datorerna igen, nu kan jag bara brumma bort!
Jag gjorde skrivningen vid halv 9 i torsdags. Som jag hade haft fobi för just den dagen! men dagen innan och under morgonen orkade jag bara inte vara nervös för det längre. Det fick gå som det ville - men jag skulle göra mitt bästa. På morgonen var allt helt okej, det var bara att göra skiten. Jag cyklade dit i spöregn och försökte göra mig taggad inför det.
När jag väl satt vid datorn märkte jag att lite nervositet kom, när det kom frågor jag aldrig sett förut. Jag satt hela tiden ut och kollade igenom allting. När jag skulle trycka på se svar... shit... det vill man inte! och sen... GODKÄND! då insåg jag att jag verkligen kunde få körkort just idag, bara jag klarade körningen. Jag hade varit beredd på att bli kuggad, så det kändes bara toppen. Då var det bara en sak kvar och jag sa åt mig själv att ge gärnet, nu gäller det. Det var efter provet jag började bli nervös på riktigt, men när jag skulle börja köra försvann allting och jag gjorde mitt bästa, allt som jag lärt mig. Det kändes väldigt avslappnad ( en bra lärare ) och jag gjorde allting som han sa bättre än väntat. På vägen tillbaka under körningen trodde jag däremot att jag skulle bli kuggad, eftersom jag hade gjort ett misstag på en sak... så på hemvägen brydde jag mig inte så mycket om hur jag körde... Jag gav verkligen upp. När vi stannade bilen sa han: Du är godkänd.
ÅÅÅH, jag blev så sjukt glad. När jag cyklade hem försökte jag ta in det, JAG HAR VERKLIGEN KÖRKORT! då kändes det så mesigt att cykla hem... men jag tog bilen till skolan och den första åkturen själv glömmer jag aldrig. Jag skrattade för mig själv och var så lycklig!
I skolan blev det många glada ansikten och skratt när de visste att jag hade fått körkort. Det blev några raggarrundor på stan med några gäng kompisar för att fira, och det gjorde vi bra! högsta volym, lite nice körning och vindrutorna nere! Så ska det vara. Nu i början. Vilken lyckodag.
Sen firade jag det med att i fredags åka upp till Linköping för att göra spontanbesök hos syster och broder. Jag tror allt de blev lite snopna!

Kommentarer
Postat av: Kristin

wihii grattis!!

2009-06-03 @ 22:23:55
Postat av: cilla

im so happy for you :D

2009-06-04 @ 12:06:24
Postat av: Teresia

Vad bra att jag kunde hjälpa dig! :) Jag röstade också på Miljöpartiet, tyckte de hade bäst ståndpunkter.

Får du lov nu på onsdag? Har du några planer för sommaren? Hoppas på bättre väder nu, det här blir man ju rastlös av...

2009-06-08 @ 10:40:03
URL: http://terla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0