ensådanonsdag

En lektion i skolan idag dårå, helt okej! Kören var somsagt inställd och därefter fick jag reda på att det inte heller blev någon kompgrupp, så då var det bara att vänta på att min spellektion på muskskolan skulle börja vid halv 5 och jag slutade halv 3...   Jag passade på att göra klart naturkunskapen och skrev det jag behövde om ergonomin i datasalen för att kunna skriva resten hemma. Vid tio över tre for jag runt på skolan och letade efter någon att tillbringa tiden med och för att lämna NK:n, när jag hade gett upp träffade jag Frida ( typ första gången i skolan det här året ) och vi drog faktiskt en spontanfika! Och som tur var kunde jag komma lite tidigare till Virginia så jag kom hem redan vid 5! soft dag.


Förut såg jag på Ringaren i Notre dame, och det är faktiskt en väldigt bra film! Det tänkte jag inte alls på när jag var liten, då var den läskig, och jag diggar musiken massa! Så nu lyssnas det på Spotify <3 Ju mer jag ser den desto mer undrar jag dess bakgrund och vad den egentligen handlar om. Jag förstår inte om det har hänt i verkligheten? För det är så trovärdigt, inte just rollfigurerna men sjäva berättelsen om zigenare och en härskare som vill utrota, så intressant och så brutalt. Frollo, som han heter, är så grym! han får verkligen Quasimodo att tro att han är ful, ett monster som han säger, och att ingen ska gilla honom så därför får han inte visa sig. Så jävla sjukt. Den delen som jag mest blir fundersam över, är när frollo sjunger om esmeralda, och det är även en av favoritlåtarna. Jag förstår inte riktigt vad han vill och menar, börjar han falla för Esmeralda och måste därför förgöra henne? Diskuterbar film med betydelsefullt message som speglar tillbaka mycket över mig själv, vilket jag aldrig tänkt på förut.
Den är så bra gjord också. Kanske man skulle läsa boken?

Kommentarer
Postat av: Teresia

Jag läste i en tidning om några träningsmyter och fick inspiration där, sen letade jag upp fler på nätet. Bra att veta liksom.

Skönt att körlektionen gick bra. Vem hade du?

Vi ses i helgen!

2009-02-11 @ 21:18:18
URL: http://terla.blogg.se/
Postat av: Jennie

Jag tror hon hette Anna, väldigt lugn och trevlig så hoppas det blir bra :) Har nästa lektion på onsdag men jag ska försöka byta eftersom jag ska till Linköping med mom då

2009-02-15 @ 11:49:40
URL: http://jennieth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0