kära pappa...eller

Jo när man tyckte han hade börjat bli lite rolig, och de dåliga var lite borta för ett tag, då kom det tillbaka lika fort.
Vad man kan bli irriterad på honom, både mamma och jag ger blickar till varandra.
Så fort man pratar med honom nu förtiden, det går bara inte. Om man ska försöka säga något, som att bara kommentera något på tvn, får man jämt Va? till svar. Då säger vi att han måste vara döv, seriöst. Eller så bara lyssnar han inte, för han är jämt i sin lilla värld därav jämt ett va, och om jag då säger det igen, blir det också ett va. Sen ignorerar jag eller bara skit samma.
Sen bläddrade jag i tidningen en morgon vid frukosten. Han kom och satte sig brevid för att äta och sa "du läser inte den här ", så bara tog han tidningen. Det är bara grejjen som är så jävla dum. Jag sa att Jo det ser du väl?! gaah, men inget svar, sen gick jag.
Det är bara en massa småsaker som är så typiskt honom och gör en förbannad. Hur han beter sig. Blä. Han har kanske en gubbkris, men det har han haft ett bra tag isåfall.

Sen vet han inte om att jag tycker om mkt ost på mackor i ugnen... Fast det vet han.

Kommentarer
Postat av: Jonas

Gubbkris, aldrig hört förut. Han kanske är väldigt tankspridd? Hur ofta lyssnar jag på vad du säger till mig? Jo jag lyssnar, men det fastnar ju inte. På tal om det, dags för dig att påminna mig om vad du vill ha i present.



mycket ost är äckligt också.

2009-02-28 @ 22:43:10
Postat av: Teresia

Jonas, är du släkt med Conny? Tankspridd är kanske ordet... ouppmärksam/ointresserad är andra ord som kan vara relevanta i sammanhanget. Vad vet jag, jag är inte den som säger "va?".



Ost är gott, lagom är bäst!

2009-02-28 @ 22:57:20
URL: http://terla.blogg.se/
Postat av: Jennie

Då säger vi väl såhär: Män ... :)

Ska försöka lägga upp min önskelista här så får du checka! bare dyre gejjor ska de va.

2009-03-01 @ 20:55:42
URL: http://jennieth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0