I LÖV 2 HAND

Myrorna, det bästa stället! Åtminstone hittills, i jämförelse med viken. Vad kläder de har, massor jackor ( ska köpa en till hösten där kanske ), skor, knappar, tyger, möbler, porslin, schalar... massaaaa
Jag köpte en vit kofta, lite kort men söt och en stickad tröjja. Jag hittade inget mer sådär i klädväg, men jag bara ögonkollade på allting, gick inte igenom ordentligt. Om man ska hitta måste man leta fullt ut, kläderna man tycker om är alltid gömda!
Hittade också många fina skor, och två par blev jag verkligen kär i! ååh, favoritparet var ett par vinrödabruna lack högklackade skor med en rosett på... men pga pengabristen fick det inte bli av, kan bara hoppas att jag hittar några liknande. Ska köpa ett par skor nästa gång, för det finns alltid någon jag faller för, har bara inte pengarna.
Möbler har de också gott om, mycket finfint. Mest fotöljer, stolar och bord men jag försöker undvika att kolla på det eftersom jag inte behöver något, men när jag väl flyttar så ska jag shoppa gärnet. En annan sak man kan inhandla till flytten är porslin. Jag hittade många kaffekoppar och visade det till mamma, så nu vet hon lite granna vad jag letar efter. Det får nog bli stora kaffemuggar som funkar bra till choklad också, gamla retro, mumma.
Det jag inte hittade mycket av var väskor. Inga fina gamla handväskor och inte heller några snygga ryggsäckar, bara fula beiga 90 tals väskor. MEN i källaren hittade jag gamla balla resväskor, som också kommer stå på min köpalista till nästa gång jag är där. En beige eller röd stor resväska man bär, börjar digga!
Så min slutsats, även fast det är second hand måste man ha lite stålar! men jag kunde ändå knapra ihop två tröjjor för en hundralapp och det är helt okej. Det är lite dyrare priser än här, men det gör mig ingenting. Skorna kostar runt 100-150, åtminstone de jag kollade på. Inte as billigt, ungefär rea på vanliga skor kanske, beror på vad man vill ha. Alla tröjjor och klänningar jag kollade på kostade rung 45-80. Det är det nog värt! Ska lägga upp bilder senare, när jag tvättat plaggen.

Det dumma är att jag altid gårpå myrorna sist. Därför är jag stressad varje gång och hinner inte titta ordentligt, plus att jag inte tycker om att gå runt att kolla när jag går med någon som inte tycker om affären så mycket och inte kollar själv. Mamma kollade faktiskt rätt mycket och hon har börjat förstått att jag gillar billigt och gammalt. Hon hittade minsann en kjol! och en arbetarbänk till Leon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0