Fy fan

Efter lunch idag fick vår klass reda på att vi har nationella Eng på tisdag. Alla andra klasser har tydligen fått förbereda sig jätte mycket i flera veckor, men eftersom vår lilla lärare är i Kina och vi har en Kines får inte vi reda på någonting och fick alltså reda på det idag.
Jag hade bokat riskutbildningen tills på måndag och halkbanan på tisdag för körskolan. Så vad fan gör man? när allt krockar, som jag bara hade gått och väntat på!  Jo jag pratade med Anders och jag var så jävla arg och ledsen över allting. Han sa att NP måste gå före. Men då var det ju det att jag hade bokat det här långt innan och att allt annat inom körskolan också var bokat, så om jag bokade om kunde allt bli uppskjutet eftersom det troligen var lång kö på allting och så nämnde jag att av alla dagar fick vi reda på det IDAG. Anders sa då att vi var tvungna att prata med Pontus om han gick med på något annat så vi begav oss för att leta efter honom. Han var tydligen på möte och skulle sluta vid 5. Då sa jag att jag ville försöka få tag i Per ( min engelska lärare ) och prata med honom istället. Vi kunde inte hitta någon med hans nummer så det blev inget av. Då sa Anders att han fick ringa Pontus ikväll för att höra med honom om det var okej och hur vi kunde göra och att jag skulle gå in till Anders så fort som möjligt imorgon för att kolla hur det låg till. ( Främst eftersom man måste avboka i tid på körskolan och jag kände inte för att betala dubbelt upp )
Därefter gick jag till skåpet för att bege mig hemåt. Då var jag ännu mer förbannad och ledsen på allting. Hela körkortet kunde bli försenat, jag som hade planerat in så mycket i sommar plus att det skulle kosta ännu mer än det redan gjort . Sen skulle jag ha prov imorgon som jag inte skulle kunna träna till det pga alla andra tankar och händelser i huvudet. Så när jag stod vid skåpet och precis hade gråtit färdigt lite så kom Pontus med Anders häck i häl. Jag försökte tårka bort tårarna lite fort men de måste ha sätt att jag var blöt och att jag inte heller kunde prata normalt.
Pontus sa att Anders hade sagt hur allt låg till och att han också var tvungen att säga NP går före. Sen frågade han vilken engelska lärare jag har och jag sa Per, och då sa han att vi kunde prata med honom. Så då följde jag med Pontus. Han försökte få tag i Per men det fick han inte. Jag fick istället hans fru nummer, så skulle jag ringa henne och fråga om Pers kinanummer och sedan ringa till honom ( där det var tidigt på morgonen ) och så skulle jag även skicka ett mail. Pontus önskade mig lycka till och han gjorde verkligen sitt bästa för att hjälpa mig. På väg hem från skolan gick jag in på körskolan ifall att om kontoret hade öppet, för jag trodde att de stängde vid 4 som de brukar. Tors har de öppet ända till 18.00 ! och de hade faktiskt lediga tider, den 5 & 11. Så fort jag kom hem ringde jag Frida för att kolla så att inte det andra NP i engelska var då men det var den 8 och matte NP den 12, så det är precis.  Jag hoppas verkligen allt har löst sig nu och att det inte kommer något mer. Någon dag ska jag skriva hur mina nämsta veckor ser ut, fy fan.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0