1000 kr bare!

 Igår somsagt så var vi hos sofie och käkade mat. Det var väldans roligt med massa prat och skratt! Och jag tycker att vi måste göra om det någon gång framöver, kanske en grillkväll?

Idag är det en sån där mysig vår lördag då man tar dagen lite som den kommer men ändå inte. Jag mådde prima imorse efter igårkväll och det var döskönt. Bakistabletterna måste fungera? Ganska fort var mamma och jag påväg ner till stan som jag längtat efter sen jag fyllde år. Jag skulle göra lite ärenden och bara kolla runt lite, med just mamma. Jag köpte ett uv filter till kameran, äntligen! Och jag kollade ifall jag kan använda gamla objektiv till min kamera, men det gick inte! Attans, så nu funderar jag på att köpa ett tele-objektiv till sommaren. Jag har nog 1000 kr i sparpengar så jag får se om jag sparar dem tills jag har råd. Beror på vad mer som står på köpa listan.
Sen gick vi in på guldfynd och där köpte jag en plopp till näsan som jag inte har haft på 1-2 år nu. Varför har jag inte gjort det tidigare undrar jag. Mamma och jag tog varsin cancer-lott också.
Därefter ... tog vi en fika och sen köpte jag fiskar. Jag funderar på att köpa svarta små stenar att ha på botten i akvariumet stället för de vanliga, det borde bli väldigt snyggt till de färggranna fiskarna. Jag får tänka lite påt.
Sen kom pappa och hämtade oss i bilen så blev det även en runda idag med. Vi hamnade hos Bitte&Christer på lite besök i deras mack. Då fick jag leka fotograf och tog kort på alla hans bilar.  De flesta åker upp på bilddagboken istället bestämde jag mig för, men bilden längst ner är christers bilaaj.




Nyss skrapade mamma och jag lotterna. Mamma frågade om det spelade någon roll vilken hon tog och jag sa nej så tog jag den som blev över. Sen märkte jag, shiit, 1000 kr på min lott!! förstod inte om det var pengar men jodå det var det och mamma blev också chockad. Jag var ju väldigt snäll som sa att vi kunde dela på dem? haha, men det var presentkort på guldfynd vi vann. Så jag får se vad jag köper, skulle behöva en guldring eller en lång guldkedja...

Ja nu ska jag försöka spara pengarna till
Göteborg på onsdag
Ullared på lovet
Halmstad på lovet
Polen den 29

Dags att städa, jobba matte, spela på instrumenten och lägga in lite bilder på min dator utan internet.


Kommentarer
Postat av: Jonas

Ofta du vann 1000 spänn då! Bjuss det på åhmans nu?

2009-04-04 @ 21:39:16
Postat av: Teresia

Grattis till vinsten! Det är inte varje dag man vinner 1000 riksdaler :P

2009-04-05 @ 22:10:08
URL: http://terla.blogg.se/
Postat av: jennie

Jonas: nevah, plus att det var 1000 kr presentkort på guldfynd, det gör mig inte rikare i plånboken



Teresia: Tackar! haha såsant, jag har aldrig vunnit på lott! fast jag köper ju inte ... men nu ska jag allt börja ;>

2009-04-05 @ 22:41:07
URL: http://jennieth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0