Lov: torsdag

En heldag shopping i alla affärer med mamma.
Först åkte vi ner till stan och gick en snabbis. Jag lånade 5 par nya glasögon och tog ett id kort (äntligen!). En fika på café kannan hann vi också med. Lite ångest efter men det fick jag ta. Därefter åkte vi till secondhandbutikerna här i staden. Jag hittade inte det jag sökte så vi åkte vidare upp till affärerna vid skotten. Där hittade vi en massa julsaker och mamma blev nog kär i lite allt möjligt, jag med. Sen drog mamma med mig till team sportia med för att köpa ett par skor. Hon sa att hon kunde köpa ett par åt mig ( fastän jag redan fått ett par stövlar och hon har skämt bort mig med annat den här månaden ) men att maxgränsen var 500 kronor. Jättesnällt tycker jag! hennes argument var att jag bara inte kunde gå med de där trasiga skorna längre, och det kan jag faktiskt inte. Så såg jag ett par skor, men de kostade 800 så jag bara sa att de var snygga, så gick jag vidare. Då sa hon "men du kan få dem". haha! jag älskar när mammor är på bra humör. När de vill ha en liten mor och dotterstund och skämmer bort en lite grann. Hon sa även att hon skulle prata med pappa om att jag skulle få behålla 1000-lappen jag var skyldig honom. Varför? men åh, det var snällt, men jag sa att hon inte var tvungen för hon redan har gett mig saker nu. Sen kom jag på att det skulle lösa mina pengar bekymmer lite grann. Då kan jag köpa kamerastativ och gitarrfodral till jul. Men jag ska inte tänka på det så får vi se om 1000-lappen blir min eller ej. Jag behöver den nog egentligen inte, jag är van att vara fattig.




Jag har lite ångest av skorna. För priset och för att jag inte har hunnit kolla överallt om det finns några billigare kanske. Om jag hinner ska jag gå in i en affär jag åkte förbi idag, tyckte jag såg några liknande skor. Men jag hoppas ångesten försvinner, för jag diggar skorna, men de känns inte helt rätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0