Lov: Linköping

Nu är höstlovet slut för den här gången, men jag vet att loven går snabbt, så det är bara att ta dagen som den kommer.

Jag började lovet med att åka till Linköping, fre-lör-sön-mån-tis. Jag längtade hela veckan! På fredagen åkte jag och mormor till Linköping vid klockan fyra. Det blev buss istället för tåg för att det var något fel på ett godståg. Jag åkte till Jonas och mormor till mina kusiner. Jonas och Teresia bjöd på tacopaj och en softkväll framför tvn. På lördagen åkte jonas och jag ner på stan för att leta efter en jacka och ett par jeans. Jeans hittade jag på monki, och vad jag blev kär i affären! Jag har aldrig varit där inne, men nästa gång ska jag ha pengar och shoppa loss! Jag köpte även en kofta jag hittade på myrorna. Där går jag jämt in nu för tiden, och jag älskar second hand affärer. Där kan man hitta allt möjligt. När jag flyttar hemifrån kommer nog allt komma därifrån, för allt kan göras om och allt är billigt! Jag gillar egendesign.
Söndag åkte jag, jessica, teresia, arvid och jonas till Ikanohuset. Vi gick bara en snabb runda och for sen till mina kusiner. Camilla hade fyllt år så vi grattade henne lite. Emelie var hemma från norge under lovet så vi fick träffa henne också. Tyvärr är hon inte hemma jul så jag undrar hur den här julen kommer att bli, för alla syskonen träffas juldagen, så julafton blir nog bara mamma, pappa, jag, camilla? och hennes föräldrar.
Det var bara Jessica och jag hemma sen på kvällen när Arvid låg och sov. Jag tror hon och jag kommer närmare och närmare varandra, och den här gången jag var uppe kändes det bra och kul! vi pratade om hennes tågluffande, killar, som kompisar, och skrattade. Det visade sig även att hon är lika klantig som jag! Så vi hade väldigt roligt. Plus att hon shoppade loss på måndagen när vi åter igen åkte till Ikanohuset. Hon ringde tillomed till Tommy och frågade om hon fick köpa sakerna, så hon inte skulle få dåligt samvete. Men hon köper alltid till de andra så nu var det hennes tur för en vinterjacka, skor och jeans. Jag lekte lite med Arvid också. De använde honom som väckarklocka varje morgon och han gosade runt i sängen. Han babblar som bara den och jessica gnäller på honom haha! Det kan nog vara jobbigt att höra på det där "vadä!" hela tiden, konstant.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0